Spørgsmål og svar – Opladning af Elbil

Hvorfor vælge LADOP.dk?

LADOP.dk giver dig markedets bedste service, bedste produkt og fuldautomatisk aflæsning og refusion af strøm – nemmere bliver det ikke. Vi er til at snakke med, så skulle der være nogen tvivl – så skriv gerne til os.

Hvordan fungerer refusion?

I Danmark får virksomheder refusion for det strøm de bruger på driftsmidler. I dette tilfælde bruger du vores ladeboks – derfor får vi refusionen. Refusionen modtager du med det samme, hver gang du har ladet. Det sker igennem Monta. Læs mere om Monta.
Vi aflæser helt automatisk, hvor meget strøm du har brugt og sørger for at du får dem udbetalt.

Læs mere her

Er der bindingsperiode?

Hos LADOP er der 6 måneders bindingsperiode – men vi har naturligvis normal fortrydelsesret, hvis laderen og vores service ikke opfylder dine krav.
Efter bindingsperioden kan du opsige dit abonnement til slutningen af måneden + 30 dage.

Hvor lang er leveringstiden?

Når du bestiller en lader hos os og skriver dig op til abonnement tager vi straks fat i dig og arrangerer levering. Du kan pt forvente omkring en uges leveringstid. Skulle vi være løbet tør for ladere på lageret giver vi dig besked og kan levere hurtigst muligt.

Hvad sker der når jeg opsiger abonnement?

Når du opsiger dit abonnement har du to muligheder. Du kan vælge at beholde din oplader. Vil du rigtig gerne beholde vores smarte lader skal du betale det resterende beløb af ladeboksen (1.495,-). Herefter kan du frit benytte den som du lyster – du vil dog ikke længere få refusion på din strøm.
Du kan også vælge at sende laderen retur til os. Så siger vi mange tak for tiden du har brugt hos os og ønsker dig held og lykke fremadrettet på de grønne veje.

Hvor længe kan vi tilbyde refusion?

Refusionsordningen løber pt frem til 2030.

Må jeg få refusion med solceller eller jordvarme?

Vi kan desværre ikke tilbyde refusion til kunder, som i forvejen modtager refusion på deres strøm. Det kan være fra solceller, jordvarme, elvarme eller andet.

Hvad koster en ladeboks?

Ladeboksen koster 6.500 DKK. Det er hvis du vil købe den privat og selv eje den. Vælger du vores normale abonnementløsning, er du dog igang for kun 4.999 kr. Se vores øvrige priser.

Som abonnent hos LADOP.dk ejer vi laderen. Det betyder, at du kan få refusion og ikke skal bekymre dig om laderen.

Hvornår og hvor meget får jeg i refusion?

Du modtager refusion i din Monta app, lige så snart du er færdig med at lade. Vi udbetaler 1,12 DKK for hver kWh du har brugt til at lade din bil.

Hvornår lader jeg billigst?

Vores refusion er statisk. Har du derimod flex-betaling af strøm kan du ofte lade billigere om natten. Her er brugen af strøm meget lav – derfor sænkes priserne og det kommer elbilsejere til gode.

Hvad inkluderer opstartsprisen?

Når du bestiller en løsning fra os, sender vi straks en lader i din retning. Opstartsprisen dækker administrationen. Skulle du på et tidspunkt ønske at opsige abonnementet hos os skal du derfor kun betale de resterende 1.495 DKK for at eje boksen. Alternativt kan du sende boksen tilbage til os, men det oprindelige startgebyr tilbagebetales ikke.

Hvad koster opsætning?

Opsætningen koster ikke nødvendigvis noget, hvis du har et kraftstik tilgængeligt. Hvis du ikke har dette installeret i forvejen, kan en elektriker klargøre dette for ca. 2.500 DKK. Nogle billigere, nogle dyrere. Skriv endelig til os, da vi har forskellige elektrikere vi kan anbefale.

Skal jeg skifte elselskab?

Nej – Du må benytte det elselskab du måtte have lyst til. Nogle selskaber er “smartere” end andre, hvor du kan monitorere strømmen og have fleksible priser. Andre giver flat-rate pris per kWh.

Kan jeg opsætte den selv?

Nej desværre. Medmindre du allerede har etableret et kraftstik du kan tilkoble boksen. Ellers kan du gøre boksen klar: finde placeringen og hænge den op. Selve tilkoblingen kræver certificerede hænder.

Hvorfor skal jeg bestille en elektriker?

Der er tale om store mængder strøm. Det er ikke noget vi tør overlade til private personer – sorry.

Hvad koster det at få boksen sat op?

Det afhænger meget af, hvor meget der skal gøres. Skal der føres ledninger over lang afstand, skal boksen sidde et meget specielt sted eller er der behov for ekstra installation i hjemmet?

Nogle har kraftstikket i garagen klar, hvorfor det i princippet ikke koster noget. Andre skal betale 1-2.000 kroner for klargøring til en elektriker.

Hvilken ladeboks skal jeg vælge?

Når du bestiller sender vi en ladeboks til dig. Du skal selv bestille en elektriker, men hvis du ingen kender, har vi et par stykker vi kan anbefale. Boksen er forbundet til internettet, så den selv kan rapportere hvor mange kWh din bil har ladet.

Skal jeg opsætte jævnstrømssikring?

Nej. Vores ladeboks har indbygget fejlstrømssikring. Se mere i manualen på https://ladop.dk/downloads

Hvor hurtigt lader min bil?

Det kommer an på flere ting. Både hvor mange kilowatt din bil kan modtage, om din elinstallation er opgraderet til 32 ampere og om boksen er indstillet til disse 32 ampere. Tjek vores ladeguide for at se hvor meget din bil kan modtage.

Hvor langt er kablet der følger med laderen?

5 meter. Har du brug for mere, kan du kontakte os, så kan vi lave en særbestilling. Du skal dog regne med at leveringstiden i så fald, er en smule længere.

Tilbyder i andre ladebokse?

Vi har kun 1 ladeboks, men 2 udgaver. En der kan lade med 11kW og en der kan lade med 22kW. Ikke alle biler kan modtage den sammen mængde strøm, så du bør tjekke vores ladeguide, inden du bestiller.

Kan flere biler lade på samme boks?

Ikke samtidig. Der er kun 1 udtag på boksen. Du må dog lade lige så mange biler du vil – for eksempel når du får gæster.

Hvem ejer boksen efter endt abonnement?

Det kommer an på om du køber boksen fri eller ej. Ønsker du blot at stoppe dit abonnement, skal du sende boksen retur til os. Ønsker du at beholde boksen, kan den købes fri for 1.495 kr. Se mere om vores priser.

Er ladeboksen forsikret?

Når man har abonnement hos LADOP og modtager sin ladeboks, skal man optage ladeboksen under egen forsikring. Dette gælder hus, brand og løsøre.

På den måde er du ansvarlig for at ladeboksen har det godt og fint.

Hvad sker der hvis boksen bliver skadet?

Det er dig, der har ansvaret for boksen så længe du er abonnent hos LADOP. Du kan derfor blive erstatningspligtig, hvis du skulle komme til at skade laderen tilstrækkelig meget. Det håber vi naturligvis ikke på – skulle det alligevel ske, så kontakt os og vi finder en løsning sammen.